Voorzijde





Hier is de oude balk weggeslepen. Dit had nogal wat voeten in de aarde, omdat op dat punt nogal wat lagen plaatwerkbij elkaar komen.

Alles heel voorzichtig losgeslepen en roest vrij gemaakt.



Nadat de auto weer horizontaal stond kon de voorzijde verder aangepakt worden.

Er wordt een geheel nieuw front geplaatst. Het betreft hier ook een NOS

Nadat de binnenzijde van het front geheel kaal gemaakt was en twee maal in de RX 5 gezet was kon het front in de RX 10 gezet worden.



Voorzijde nu geheel afgelast


Nu is de motorkap gemonteerd de lijnen en naden lopen exact zoals het wezen moet




Zoals op deze foto's te zien is, is er niet veel meer over van de radiatorbalk. De enige manier om het weer in orde te krijgen is om het oude spul er

rigoureus uit te slijpen en er een nieuwe balk in te lassen,



Hier is de radiatorbalk er ingelast,het enige probleem was dat de moeren voor de bevestiging van de stabi ook verdwenen waren. Ik kwam er gelukkig op tijd achter,want als alles er weer op zit kan je daar niet meer bij. Ik heb er dus twee nieuwe moeren op gelast.,en nu maar hopen dat de stabi straks weer past.

Bij aankoop van de auto zat er veel nieuw plaatwerk bij en zo ook deze radiatorbalk. Alles "Recambi originali" Dit is nu NOS.



Eerst zijn er wel nieuwe koplamphouders ingelast. Gelijkertijd is ook de binnenzijde van de paravan in de RX gezet.


Hier is te zien dat het rechtervoorspatbord en het voorfront met parkers op de auto is gemonteerd.

Ik wil eerst alle delen, inclusief motorjkap en paravan, met parkers bevestigen, om de naden op een goede manier uit te lijnen. Als dit allemaal naar mijn zin is dan worden de delen aan elkaar gelast.

Hier is heel duidelijk te zien dat de lasnaad, tussen het voorfront en het spatbord, met plaatjes en parkers aan elkaar zitten. Op deze manier kan je altijd nog wat wijzigen, zonder dat de boel weer losgeslepen hoeft te worden. Ik wil eerst de gehele voorzijde van de auto zo klaar maken en dan de gehele voorzijde in een keer af lassen.